Suomen Kihlakunnanulosottomiesten Yhdistys ry   /  Vanhat Karhut ry
 Finlands Häradsutmätningsmän rf

Yhdistys etusivu | Vanhat Karhut | Galleria | Arkisto |

JÄSENTIEDOTE  1 / 2015

Yksi vuosi on taas takanapäin ja näin uuden vuoden vaihduttua on aika toivottaa kaikille vanhoille ja myös uusille karhuille Hyvää ja Onnekasta Uutta Vuotta 2015.

Toivottavasti terveyttä ja elinvoimaa riittää jatkaa harrastuksiamme sekä "omissa ympyröissämme" että vanhojen karhujen yhdistyksessä.

Yhdistys ei ymmärrettävästi ole yhtä aktiivinen kuin ammatissa olevien karhujen SUY:ssä, mutta mekin voimme toimia yhdessä vähän erilaisen edunvalvonnan vuoksi. Meidän edunvalvonta on vain vaikeampaa, koska meiltä uupuu neuvotteluhalumme vastapuoli. Tapaamisia ja niiden muotoja voisi kuitenkin jokainen miettiä. Olisiko esim. pienemmällä alueella mahdollisuus kokoontua koska valtakunallisuus tuo rajoitteita yhteistapaamisiin?
Tai käyttämällä hyvksi JHL:n lomapaikkoja?

Vuosikokous on tällä hetkellä todellinen tapaamispaikka. Myös yhteinen matka, joita on jo järjestetty, palvelee tapaamismahdollisuuksia.
Tälläkin hetkellä on yhdistyksen valmistelussa yhteinen matka Prahaan huhtikuun loppupuolella. Toivottavasti mahdollisimman monella on mahdollisuus osallistua matkalle. Pyritään tässäkin asiassa tekemään yhteistyötä SUY:n kanssa.

Kuopion vuosikokouksessa tuli esille myöskin yhteisen kuntoutus- / virkistystapaamisen mahdollinen valmistelu. Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei eläkeläisistä kuntoutusmielessä ole monikaan kiinnostunut ryhmäkuntoutuksena. Joissakin kunnissa on kuitenkin tuettu eläkeläisen kuntoutusta erilaisin muodoin ja niitähän kaikkien kannataa käytää hyväksi.
Jos teillä on tiedossa joku järjestö, yhteisö, yhdistys taikka muu taho, joka voisi tukea taikka peräti järjestää meille mahdollisuuden kuntoutukseen ryhmänä, olisin kiitollinen jos ilmoittaisitte siitä minulle sähköpostiin taikka puhelimitse. Yhteystiedot alla.

Vaikka vuosia on kertynyt, tiedän että tämä porukka on mieleltään paljon nuorempi kuin vuosissa laskettava ikä. Iloista talviaikaa ja kevättä odotellessa!

Hannu Virkkala                hannu.virkkala@kotinet.com
puheenjohtaja                  Puh: 045 8553373